HVEM EJER MATERIELLET?
85
post-template-default,single,single-post,postid-85,single-format-standard,stockholm-core-2.3,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-9.7,ajax_fade,page_not_loaded,menu-animation-underline-bottom,,qode_menu_

HVEM EJER MATERIELLET?

Regeringen fremsatte onsdag den 25. februar lovforslaget om Danmarks ratifikation af Cape Town konventionens flyprotokol. Dermed opfyldes et stort ønske fra den danske luftfartsbranche, som længe har presset på for Danmarks tilslutning til protokollen. Flyprotokollen betyder langt større sikkerhed for rettigheder til flymateriel, herunder motorer, og dermed lettere adgang til forskellige finansieringsalternativer. Hvis Danmark havde tiltrådt protokollen tidligere, kunne man formentlig have undgået den stadig verserende tvist mellem diverse motorejere og kuratorerne i Cimber Sterling-boet.
“Vi er meget glade for, at regeringen har lyttet til vores ønsker. Det er et meget vigtigt vilkår for luftfartsselskaberne”, siger Per Henriksen, Brancheforeningen Dansk Luftfart

Lovforslaget hedder L152 og kan findes på  http://www.ft.dk/samling/20141/lovforslag/L152/index.htm#dok